Informatieve teksten

Informatieve teksten voor uw doelgroep

Heeft u uw doelgroep al bepaald? Dan wordt het tijd om deze aan te spreken. Belangrijk is om deze groep op de juiste manier aan te spreken. Dan hebben we het niet alleen over de aanspreekvorm zoals u of jij, maar ook over hun lifestyle en wat deze groep bezig houdt.

 

Eerst de doelgroep bepalen

Wanneer u een webshop runt met babykleding, dan richt u zich op (jonge) ouders. Vaak zijn dit vrouwen tussen de 25 en 35 jaar oud. Verkoopt u scootmobiels, dan zal uw doelgroep vaak de 55+ groep zijn, zowel mannen als vrouwen. Bent u boekhouder, dan kan uw doelgroep zowel zakelijk (bedrijven) als particulier zijn. Dit zijn mensen van alle leeftijden. Een verkoper van skateboarden richt zich meer op jongeren tussen de 12 en 25 jaar oud, over het algemeen jongens. U ziet: het is belangrijk om eerst uw doelgroep te bepalen. Bianca Walraven kan u hierin helpen.

 

De juiste taal spreken

Wanneer u boekhouder bent dan heeft het geen zin om uw klanten te wijzen op de voordelen van een skateboard. Jonge moeders hebben meer behoefte aan een kinderwagen dan aan een scootmobiel. Daarom spreekt u niet alleen de juiste taal maar geeft u ook datgene waar uw doelgroep naar op zoek is.

 

Het is een kunst om niet alleen de doelgroep te bepalen maar ook te weten hoe u deze aanspreekt. Daarom vertrouwt u op de expertise van uw copywriter en tekstschrijver. Met overtuigende teksten behaalt u sneller uw doelen. Geen verdere overtuiging nodig? Meld u direct aan.

 

Waarom een tekstschrijver inhuren beter is

Het is niet altijd even gemakkelijk om de doelgroep op de juiste manier aan te spreken. Wordt de klant nu met u of jij aangesproken, en hoe kan de lezer het beste overtuigd worden? De goede tekstschrijver weet precies wat er op de markt speelt. Daarom gaat tekstschrijver Bianca altijd eerst met u in gesprek. Zo bekijken we samen wat uw doelgroep is en hoe we deze het beste aan kunnen spreken en enthousiast kunnen maken. Want teksten schrijven is veel meer dan het aanleveren van wat schrijfwerk. Vooronderzoek speelt een zeer belangrijke rol. Daarom huurt u een tekstschrijver in.

 

Wat als de doelgroep verandert?

Soms verandert de groep mensen die u aan wilt spreken. Bijvoorbeeld omdat u overstapt van de verkoop van babykleding naar herenkleding. Of van hondenvoer naar kattenvoer. Ook kunt u besluiten om uw schoonmaakbedrijf, dat wordt ingehuurd door particuliere huishoudens, aan te gaan passen naar zakelijke dienstverlening. Wanneer de doelgroep verandert is het soms nodig de bestaande teksten op uw website aan te passen. Dit is niet altijd van toepassing. Twijfelt u, neem dan contact op. Zo kunnen we vrijblijvend bekijken of uw website een aanpassing nodig heeft.

 

Mag ik de doelgroep zelf bepalen?

Natuurlijk mag u dat, u weet immers als geen ander waar u voor staat. Uw product of dienst moet onder de aandacht komen. Of uw blog mag meer bezoekers trekken. Wat u ook te bieden heeft, u weet ook wat uw doelgroep is. Wanneer u dit nog moeilijk te bepalen vindt, dan kunnen wij hier samen eens naar kijken. Soms is het beter om een breder publiek te trekken, en soms is uw doelgroep beperkt. Zo zult u met de verkoop van wasmachines nagenoeg ieder huishouden in Nederland of België aanspreken. Wanneer u frettenvoer verkoopt dan is uw doelgroep een stuk kleiner. Teksten voor uw doelgroep sluiten aan op de wensen van uw (potentiële) klanten of lezers. Zodat u altijd de aandacht kunt trekken.

 

Waarom informatieve teksten goed zijn

U leest deze pagina omdat u meer informatie wilt over teksten. U heeft gezocht via de zoekmachine of bent via een promotie of andere wijze hier terecht gekomen. Waarom zocht u deze informatie? Omdat u uit wilt breiden, toekomstplannen wilt maken of uw bereik wilt vergroten.

 

Wanneer er op deze pagina alleen had gestaan: 'ik schrijf teksten voor u', dan was de kans groot geweest dat u allang weg was geweest. U ziet dus hoe belangrijk informatie is. Hierdoor blijft de klant langer op de website, kijkt rond in de webshop of bewaart de folder of brochure. Want voldoende informatie prikkelt en nodigt uit om actie te ondernemen. Of dit nu een aankoop of een terugkerend bezoek is, u bereikt er sneller uw doel mee. Dat kan alleen met goede informatieve teksten.

 

Begin vandaag nog met het genereren van meer bezoekers en geïnteresseerden. Neem contact op of vraag direct de tarievenkaart aan.

Bianca Walraven

 

"Toen spelen spellen werd"

Over deze site

 

 

Blogs

Contact

info@biancawalraven.nl

Telefoon: 0031(0)6 38 98 32 67

KvK: 66547652