Reclame en advertentieteksten

Reclame – en advertentieteksten voor websites en ondernemers

Hoe maakt u reclame voor uw onderneming / bedrijf? Reclame maken bestaat al eeuwenlang. In de Romeinse stad Pompeii zijn resten gevonden van wit geverfde muren. Op deze muren waren commerciële boodschappen aangebracht. Waarschijnlijk was dit de eerste vorm van reclame maken. Ook op de markt werd al snel reclame gemaakt. Zo werd het mooiste fruit vooraan gelegd en riepen de kooplieden om het hardst hoe lekker en mooi hun fruit was. Het woord reclame is afgeleid van het Latijnse woord reclameren, dat letterlijk vertaald “hard roepen” betekent. Tegenwoordig speelt reclame een belangrijke rol voor uw onderneming of website: u wilt een boodschap duidelijk maken. Dit doet u aan de hand van goede reclame – en advertentieteksten, soms in combinatie met beeldmateriaal.

 

Waarom reclame maken belangrijk is voor uw bedrijf of onderneming

In onze huidige samenleving speelt reclame een belangrijke rol. Hiermee maakt u duidelijk wat u te bieden heeft. Dit kan een product maar ook een dienst zijn.

 

De klant heeft tegenwoordig een ruime keus aan verschillende kooplieden en aanbieders. Vroeger bestond er maar één timmerman in het dorp, tegenwoordig kan de klant overal terecht voor een nieuwe stoel. Met de opkomst van het internet is uw concurrentie alleen maar groter geworden. Hoe weet de klant u te vinden, en kunt u zich onderscheiden van de rest?

Merk en imago spelen een grote rol

Veel bedrijven lijken op elkaar. Het is daarom belangrijk om uw eigen merk of imago op te bouwen. Onder een merknaam kunt u een of meerdere producten aanbieden. Niet elke ondernemer wil of kan onder een merknaam werken. In dit geval is uw handelsnaam van belang. Ook het imago speelt een zeer belangrijke rol. Met behulp van reclame communiceert u met uw doelgroep. Hiermee vergroot u uw imago en naamsbekendheid.

Verschillende vormen van reclame maken

U kunt op veel verschillende manieren uw boodschap aan de doelgroep overbrengen. Zo zijn tv-spotjes en radioreclame u niet onbekend. Het nadeel hiervan is dat er een veel te grote groep bereikt wordt. Hiermee loopt u de doelgroep vaak mis. Buitenreclame is een andere manier om uw boodschap duidelijk te maken. Via printmedia kunt u ook adverteren. Het voordeel hiervan is dat hier een ruime keuze in is en dat u uw doelgroep specifieker kunt bereiken. Webvertising is het adverteren op internet en is momenteel de meest gebruikte en populaire manier van reclame maken.

Informeren en overtuigen van de doelgroep

In veel gevallen richt u zich tot consumentenreclame, maar ook business-to-business reclame en arbeidsmarktcommunicatie vormen vaak een belangrijk onderdeel binnen uw onderneming. Dit alles wordt ook wel corporate communicatie genoemd. Het doel van reclame is de ontvanger te informeren en te overtuigen. Het maakt hierbij niet uit of u een product of dienst aanbiedt, een boodschap naar buiten gaat brengen of personeel wilt werven.

Reclame – en advertentieteksten laten bedenken en schrijven

Uw boodschap moet duidelijk zijn. Niet alleen is de keuze van het medium hierin belangrijk, maar ook zeker de reclame – of advertentietekst. De boodschap moet de doelgroep namelijk direct aanspreken. Daarnaast moet reclame duidelijk en begrijpbaar zijn. Het is hierbij belangrijk dat de boodschap een bepaalde emotie bij de doelgroep teweeg brengt. U wilt uw doelgroep immers aanzetten tot actie. Deze actie kan bestaan uit de aankoop van uw product of dienst, het vragen om meer informatie of het denkbeeld veranderen of aanpassen.

De copywriter | tekstschrijver weet moeiteloos de juiste teksten voor uw advertentie of reclamecampagne te bedenken en te schrijven. Daarnaast weet deze hoe u uw doelgroep het makkelijkste kunt bereiken. Neem voor meer informatie contact op. We werken van tekstschrijver Amsterdam tot tekstschrijver Venlo, door geheel Nederland én België.

Bianca Walraven

 

"Toen spelen spellen werd"

Over deze site

 

 

Blogs

Contact

info@biancawalraven.nl

Telefoon: 0031(0)6 38 98 32 67

KvK: 66547652