Sleutelwoorden website, onmisbaar

Sleutelwoorden website, onmisbaar

Een website kan gezien worden als een boek, waarbij iedere webpagina een bladzijde vormt. Zoekmachines lezen deze boeken en halen hier de belangrijkste informatie uit. Wie op zoek is naar een website over een bepaald onderwerp, zal in de zoekmachine dit onderwerp als sleutelwoord intypen. Sleutelwoorden op een website zorgen ervoor dat aanbieder en zoeker bij elkaar gebracht worden.

 

Het belang van sleutelwoorden op de website

Een andere benaming voor sleutelwoorden is keywords of zoekwoorden. Sleutelwoorden geven een korte omschrijving van uw website weer. Zo zien zoekmachines in één oogopslag waar de website of de webpagina over gaat. Het is belangrijk om van de juiste keywords gebruik te maken. Een website over 'copywriter' zal niet gevonden worden wanneer de sleutelwoorden uit 'smartphone' bestaan. De zoekmachine indexeert de website dan verkeerd. Mocht u al bezoekers op uw website krijgen, dan zijn deze zeer snel weer vertrokken. Ze waren immers op zoek naar een smartphone, niet naar een copywriter.

 

Hoe het wel moet: gebruik de juiste keywords

Content is onmisbaar voor uw website. Met content wordt de geschreven tekst bedoeld. Een boek met lege pagina's wordt niet gelezen: ditzelfde geldt voor een website. Om u te onderscheiden van anderen is het belangrijk dat u door zoekmachines zoals Google gevonden wordt. Hoe maakt u deze zoekmachines duidelijk waar uw website over gaat?

 

Zoekwoorden of sleutelwoorden geven aan wat u te vertellen heeft. Een website over 'copywriter' bevat dan ook deze woorden in de tekst. Door deze woorden vaker dan één keer te gebruiken maakt u duidelijk dat dit een belangrijk sleutelwoord is. Maar ook synoniemen en aanvullingen zijn belangrijk. Denk maar eens aan 'copywriter gezocht' of 'tekstschrijver inhuren'. Daarnaast kunnen zoekwoorden zowel in het enkelvoud, meervoud, tegenwoordige tijd, verleden tijd etc. worden geschreven.

 

De concurrentie is groot

Voor sommige zoekwoorden is de concurrentie erg groot. Typt u maar eens het woord 'smartphone' in. Dit levert in Google meer dan 73 miljoen zoekresultaten op. De kans dat u gevonden wordt tussen al deze websites, is erg klein. Mensen die iets op het internet zoeken, lezen vaak niet verder dan de eerste 10 zoekresultaten, waarbij de eerste drie nog het belangrijkst zijn. Wees daarom specifieker. Wat wilt u gaan verkopen? Een smartphone van het merk Samsung. Onder het zoekwoord 'smartphone Samsung' vinden we 134 miljoen zoekresultaten. Gaan we nog een stap verder: 'Smartphone Samsung zwart' : 684 duizend zoekresultaten.

 

U ziet, door een juist gebruik van sleutelwoorden komt u sneller tot uw doelgroep aan. Het sleutelwoord mag daarom niet ontbreken in uw tekst.

 

Meta sleutelwoorden website gebruiken

De Meta-description is een korte omschrijving of samenvatting van uw website. Deze worden door zoekmachines gelezen en weergegeven in de zoekresultaten. Vroeger maakte Google gebruik van losse zoekwoorden, tegenwoordig is het belangrijk om een goede omschrijving te maken. Bedenk dat niet alleen de zoekmachine deze leest: ook de zoeker zelf krijgt deze te zien. Op basis van de omschrijving bepaalt de lezer of hij doorklikt naar uw website. Meta sleutelwoorden mogen daarom niet ontbreken op een website. Ditzelfde geldt voor een goede titel.

 

Zoekwoorden onderzoek, is dat nodig?

Het is belangrijk om te weten waar u op gevonden wilt worden. Met zoekwoorden onderzoek komt u erachter waar de klant op zoekt. We onderscheiden betaalde en gratis zoekresultaten. We richten ons hierbij op de gratis zoekresultaten. Er zijn verschillende tools om te bekijken hoe vaak er maandelijks op een bepaald woord gezocht wordt.

 

Ik neem deze website als voorbeeld, dit maakt het wel zo gemakkelijk. Dat mijn klant op zoek is naar een 'tekstschrijver' dat is duidelijk. Uit een zoekwoorden onderzoek blijkt dat er maandelijks meer dan 2000 keer gezocht wordt op het woord 'copywriter'. Een copywriter en een tekstschrijver zijn beiden aparte beroepen, maar duidelijk is dat de doorsnee klant dit niet weet. Dus gebruik ik, om gevonden te worden in de zoekmachine, ook het woord 'copywriter' in teksten.

 

Zoekwoorden onderzoek maakt dus duidelijk waarnaar uw klant op zoek is.

 

Tekstschrijver en seo schrijven

Op zoek naar seo teksten die goed gevonden worden in de zoekmachine? Seo staat voor search engine optimization, oftewel: zoekmachinevriendelijk. Niet elke tekstschrijver weet hoe hij of zij seo kan toepassen.

 

Bianca Walraven schrijft de meest uiteenlopende teksten. Daarnaast is het mogelijk om een zoekwoorden onderzoek te laten verrichten. U krijgt advies met betrekking tot de sleutelwoorden en zoekwoordendichtheid, waarna u zelf besluit of u een seo-tekst wilt laten schrijven. Neem vrijblijvend contact op.

Bianca Walraven

 

"Toen spelen spellen werd"

Over deze site

 

 

Blogs

Contact

info@biancawalraven.nl

Telefoon: 0031(0)6 38 98 32 67

KvK: 66547652