Webwinkel productbeschrijving teksten

Verkopen via het internet

Dankzij goede productomschrijvingen weet u uw omzet te verhogen. Een webwinkel is een hele uitdaging. Nederland telde in 2015 minstens 75.000 webwinkels, en dit aantal blijft maar groeien. De fysieke winkels verdwijnen steeds meer uit het straatbeeld. Van kleine webshops tot grote namen: steeds vaker wordt er online verkocht en gekocht. In 2015 steeg de verkoop van voedingsmiddelen via het internet met ruim 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. Huis – en tuinartikelen en speelgoed stegen beiden met ruim 37 procent. Ook elektronica maakte een groei van 30 procent door. Ruim een kwart van alle webwinkels bestaat uit kleding en schoenen. Er wordt steeds vaker geïnvesteerd in reclame en advertentieteksten, maar ook in goede teksten met sleutelwoorden voor de webshop.

 

Productomschrijving voor de webshop

Om de producten aan te prijzen zijn er twee dingen nodig: productfoto's en productomschrijvingen. Met alleen een omschrijving komt u er niet, de klant wil zien wat hij koopt. Alleen een foto werkt ook niet: uw klant wil informatie over het product.

 

Tegenwoordig is het vrij eenvoudig om zelf productfoto's te maken. Hier kan ook een fotograaf voor worden ingehuurd. Daarnaast is de productomschrijving onmisbaar. Hierin leest de klant wat het product doet, welke positieve invloed het heeft en waarom deze niet zonder dit product zou kunnen. Een en ander hangt natuurlijk van het product af.

 

Is productbeschrijving hetzelfde als specificaties?

Met specificaties geeft u een kort overzicht van zaken die klanten moeten of willen weten. Bijvoorbeeld uit hoeveel onderdelen een puzzel bestaat, van welke stof de trui is gemaakt of welke ingrediënten er in het brood zitten. De productbeschrijving speelt in op de behoeftes en emoties van de klant. Een goede productbeschrijving kan klanten over de streep trekken om te kopen. En dat is nu net wat u wilt bereiken met uw webshop.

 

Voorbeelden van productomschrijvingen

Wanneer we naar verschillende webshops kijken dan zien we hier grote verschillen in. Sommige webshops komen niet verder met enkel een korte beschrijving. Bijvoorbeeld 'Samsung S7', gevolgd door de prijs. De kans dat de webhopbezoeker deze telefoon koopt is erg klein. Belangrijk is om artikelen in een webshop te voorzien van twee onderdelen: de productnaam en de aanprijzing en de aparte productomschrijving. Dit ziet er in de praktijk zo uit:

Samsung Galaxy S7

32GB, zwart

 

Productomschrijving

 

De Samsung Galaxy S7 beschikt over een intern geheugen van maar liefst 32GB. Daarnaast biedt deze smartphone een sd-kaartondersteuning tot 256 GB. Dankzij de Samsung Exynos 8 Octacore processor is de S7 snel en weet goed te schakelen tussen verschillende apps. De Samsung Galaxy S7 draait op Android 6.0. Met een schermresolutie van 1440 x 2560 pixels heeft de Samsung S7 mooie heldere beelden. De 12 megapixel camera aan de achterzijde is voorzien van een F1.7 lens, waardoor er ook bij minder licht duidelijke foto's gemaakt kunnen worden. Daarnaast kunnen er prachtige selfies met de 5 megapixel camera aan de voorzijde worden genomen.De Galaxy S7 is voorzien van een nano-simkaart.

Bianca Walraven, tekstschrijver voor alle webshops

Als tekstschrijver met meer dan 8 jaar ervaring in het schrijven van productbeschrijvingen voor verschillende webshops weten we als geen ander hoe belangrijk dit onderdeel voor uw website is. Vraag direct uw productbeschrijvingen aan en begin vandaag nog met de verkoop van uw producten.

Bianca Walraven

 

"Toen spelen spellen werd"

Over deze site

 

 

Blogs

Contact

info@biancawalraven.nl

Telefoon: 0031(0)6 38 98 32 67

KvK: 66547652